Home Complaints Leonmonaco Casino - Player’s deposit has never been credited to his account.

Amount: £102.97

Leonmonaco Casino - Player’s deposit has never been credited to his account.

4.0/10 Bad reputation Submitted: 30 Jun 2020 | Resolved : 01.07.2020
Our verdict

Case closed

RESOLVED

Case summary

11 days ago - 01 Jul 2020

The player from United Kingdom has deposited money in to his account, but the funds seem to be lost. Casino returned money to the player.

Written by Viliam
Casino analyst
Public

Hi all, I recently (stupidly) signed up to leonmonaco-I believe they were called ‘leomonaco’ a week or 2 ago and have changed their name to include the ‘n’ in their name.


I requested to deposit £100 in to my betting account (this was taken out of my bank immediately, a total of £102.97 with fees etc)


However, the £100 was never credited to my betting account. It has simply been taken from my bank and as far as I can see this website is a complete scam, which must be avoided.


I have contacted ‘customer services’ 6 times and only had 1 response which advised ‘we will forward to the department’...it’s a simple complaint, I deposited £100 and they’ve ran with it and I just want my money back!


Also, I’ve been advised UK players shouldn’t even be allowed to sign up to the site, which makes matters even worse as I was able to sign up and deposit and I’m in the UK.


Any advice what to do? I’ve clearly been scammed and the money taken from my bank has been sent to ‘balani trading llc dubai’


thanks 🙂

Public

Dear Kscott,

Thank you very much for submitting your complaint and for advising about the casino’s name change. I’m sorry to hear about your problem.

I would like to warn you, that if your deposit has never been credited to your casino account, the only thing you can do is to contact your payment provider. They need to investigate, but bear in mind, that it’s a lengthy process which takes approximately one month. In these cases, casino has its hands tied.

Could you please advise if you have contacted your payment provider already? If there’s any relevant communication, please forward it to petronela.k@casino.guru.

In regard to restricted countries, I have checked terms and conditions, and this is what I found https://leonmonaco.com/templates/company/terms_and_conditions:

"Absolute Restriction

No customers will be accepted from the United States, Canada, Spain, France, and Italy."

United Kingdom is not listed between restricted jurisdictions, however, the casino doesn’t operate under UKGC license which means it is not allowed to target UK players. Please understand, that UKGC license is necessary only for those casinos which want to operate on UK market (targeting the UK) but if the casino does not target the UK market with their commercials (do not offer GBP currency, bonuses for UK players, etc.) and their license authority allows it, they can accept UK players, they are just not protected by UKGC.

Please let us know if this advice was helpful. Looking forward to hearing from you. Thank you in advance for your reply.

Best regards,

Petronela

Public

Hi,


Thank you for your response.


Leonmonaco advised they haven’t received the payment and told me to contact my payment provider, Barclays. However, Barclays have confirmed the payment has definitely cleared and Leonmonaco HAVE had the payment their end.


I have screenshots of the cleared payment and can toward you Leonmonaco’s email response.


thanks,


karl

Public

That would be very helpfull, thank you in advance.

Public

Thanks, forwarded you a few emails 🙂

Public

Thank you very much Kscott for providing all the necessary information. I will now transfer your complaint to my colleague Viliam who will be at your assistance. I wish you best of luck and hope to see your problem being resolved to your satisfaction in the near future.

Public

Thank you for your help, appreciate it massively! 🙂

Public

Hello Kscott,

I looked at your complaint and will do my best to help you. I would like to invite Leonmonaco Casino into this conversation. Could you give us some explanation of this whole situation?

Public

Hello Viliam,


Thanks for your help. Yes please invite them in!


I deposited £100 on Sunday (4 days ago) which converted to £102.97 and was taken immediately from my bank account. This payment has cleared and my payment provider Barclays advise Leonmonaco have claimed the funds and it has cleared 100% their end.


However, up until now, my balance on Leonmonaco is still showing as £0.00. They have advised to contact Barclays which I have but the issue is with Leonmonaco. They state the payment is in their ‘provider’s panel’. I don’t understand the delay-it’s been 4 days and the payment seems to have just been taken from me and they aren’t being the most helpful in updating me with what’s happening.


After all the messing around I’d like the £100 returned to my bank account ASAP. Worse case scenario, I’d at least appreciate the funds being made available so I can use to play at Leonmonaco.


Thanks


Karl

Public

Update-Barclays have refunded me the full amount after finding Leonmonaco to be complete frauds-all sorted but a note to everybody, AVOID!!!

Public

Dear Kscott,

Thank you for using the Casino Guru complaint resolution center. We are glad to hear that your issue got resolved. We will now mark it as 'resolved' in our system. Please, do not hesitate to contact us in the future, if you run into any issues with this or any other casino. We are here to help, but I hope you won’t come across a problem like this again.

Best regards,

Viliam