The bank doesn't have to do anything, you are the one who confirmed the transaction in the app. The bank only carries out your payment order. The bank is not obliged to resolve "private disputes" with the merchant. An authorized transaction is therefore not so easy to get back, I wrote about this in this article. The bank's liability plays a major role here: without 3DS, the merchant is liable, with 3DS the bank is liable.
If you're lucky, the bank will help you, if not, you're just as smart as before. If you're unlucky, the merchants have marked the transactions in such a way that the payment is irrevocable, e.g. as crypto purchases, etc.
Die Bank muss gar nichts, Du bist derjenige der die Transaktion in der App bestätigt hat. Die Bank führt nur deinen Zahlungsauftrag aus. Die Bank ist nicht dazu verpflichtet, "private Streitigkeiten" mit dem Händler zu klären. Eine autorisierte Transaktion ist daher nicht so einfach wiederzubekommen, dies hatte ich schonmal hier im Beitrag geschrieben. Die Haftung der Bank spielt hier eine große Rolle: Ohne 3DS haftet der Händler mit 3DS die Bank.
Wenn Du glück hast, dann hilft die Bank dir, wenn nicht bist Du genau so schlau wie vorher. Mit etwas Pech haben die Händler die Transaktionen so gekennzeichnet, dass die Zahlung unwiderrufbar ist z.B. als Kryptokäufe usw..
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