Jag har det här gamla brevet, men det finns massor av information här och det är upp till dig hur du vill hantera det.
Kära team,
Min bank har rekommenderat mig att kontakta er angående misstänkta transaktioner på mitt konto. Jag begär härmed omedelbar återbetalning för transaktioner gjorda via ert betalningssystem som sedan gick till en olagligt verksam spelsajt.
Denna praxis kallas "transaktionstvätt" och används vanligtvis för att dölja det verkliga syftet med transaktionen, och därigenom kringgå kortblockeringar genom att använda en felaktig handlarkategorikod (MCC).
Detta strider direkt mot Mastercards och VISAs regler och kvalificerar transaktionen för en chargeback. Dessutom har jag fram till idag inte mottagit någon tjänst eller några varor från er.
Dessa är transaktionerna i fråga:
DATUM / BELOPP / VALUTA / KORTNUMMER (1234 56 **** 7890)**
Du hittar mitt/mina kontoutdrag som visar dessa transaktioner bifogat.
Jag måste informera dig om att om jag inte hör av dig inom 7 dagar kommer jag att ansöka om en återbetalning hos min bank.
Om det är något annat du behöver från mig för att hantera återbetalningen, vänligen meddela mig.
Hälsningar,
I have this old letter but there is loads of info on here and its up to you on how you want to approach it bud
Dear Team,
My bank has recommended that I contact you with regards to suspicious transactions on my account. I hereby request an immediate refund on transactions made through your payment system, that then went to an illegally operating gambling site.
This practice is called "transaction laundering", and is typically used to disguise the true purpose of the transaction, thereby bypassing card blocks by using an incorrect Merchant Category Code (MCC).
This is in direct violation of Mastercard and VISA regulations and qualifies the transaction for a chargeback. Furthermore, I to this day have not received any service or goods from you.
These are the transactions in question:
DATE / AMOUNT / CURRENCY / CARD NUMBER (1234 56 **** 7890)**
You can find my bank statement(s) showing these transactions attached.
I must inform you, that if I do not hear back from you within 7 days, I will be filing for a chargeback with my bank.
If there is anything else you would need from me for processing the refund, please let me know.
Regards,
Automatiskt översatt: