Hej, jag har varit läsare av detta forum länge och upplever liknande problem som många andra - tack till alla för er hjälp hittills.
Jag har precis fått detta svar från en av handlarna. Kan du ge råd om vad jag ska göra härnäst med tanke på att jag tydligt angav i mina e-postmeddelanden att jag hade godkänt det och att det hade gått till illegala spelsajter?
Självklart har jag mer tur att göra en tvist – varor som inte mottagits än bedrägeri eftersom de inte "användes utan mitt tillstånd".
Tack!
"Efter att ha granskat informationen som du lämnat kunde vi inte hitta ett konto som är kopplat till den e-postadress du delade. Även om kvittona är relaterade till våra tjänster kan det tyda på att ditt betalkort användes utan ditt tillstånd."
Om så är fallet rekommenderar vi starkt att du kontaktar din utgivande bank för att initiera en återkravsprocess. Du kan vara säker på att vi följer de riktlinjer som fastställts av Visa och MasterCard, och att vi inte håller kvar pengarna i sådana fall.
Hi there, long time viewer of this forum and experiencing similar issues to many - thanks to everyone for their help so far.
I've just received this response from one of the merchants. Could you advise what to do next with this seeing as i was clear in my emails that i had authorised it and it had gone to illegal gambling websites?
Obviously i will have more luck raising as a dispute - goods not received than fraud as it wasn't 'used without my authorisation'.
Thankyou!
'After reviewing the information provided, we were unable to locate an account associated with the email address you shared. While the receipts are indeed related to our services, it may indicate that your payment card was used without your authorization.
Should that be the case, we strongly advise contacting your issuing bank to initiate a chargeback procedure. Please rest assured that we comply fully with the guidelines established by Visa and MasterCard, and do not hold the funds in such instances.'
Automatiskt översatt: