Jag har hanterat detta via min bank, men det är tydligt att handlaren gav falska kvitton till Mastercard. Det har tagit mycket tid och ansträngning att samla alla bevis, men bevisen talar för sig själva... man kan inte påstå att något skickades till en plånbok på ett kvitto när blockkedjan visar att det skickades någon annanstans. Jag har bett min bank att eskalera detta till Mastercard, FCA och alla relevanta bedrägeriteam, eftersom detta är ett tydligt försök att dölja bedrägerier. Finnarts webbplats borde tas ner för att förhindra att andra blir lurade.
I’ve been handling this through my bank, but it’s clear the merchant gave fake receipts to Mastercard. It’s taken a lot of time and effort to gather all the proof, but the evidence speaks for itself.. you can’t claim something was sent to one wallet on a receipt when the blockchain shows it was sent somewhere else. I’ve asked my bank to escalate this to Mastercard, the FCA, and any relevant fraud teams, because this is a clear attempt to hide fraud. The Finnart website should be taken down to stop others being scammed.