Åh jag förstår. Det är väldigt frustrerande, 8k är uppenbarligen mycket pengar, jag har inte så mycket i kortbetalningar, men de flesta av mina är SEPA som går in i tiotusentals också, men med Pixeleum bara 800 pund. De sa inte att de inte längre är en betalningsbehandlare för mig utan att "överenskommelser med andra parter ligger utanför vår oro." Jag fick ett liknande svar från Elegro (en annan Santeda-handlare för de som inte känner till) nyligen också.
Jag är ingen expert på sånt här men jag undrar bara hur affärsrelationen existerar mellan dessa handlare och de olicensierade spelbolagen. Drivs de av samma personer eller tar de bara en provision från felkodningen av dessa transaktioner tillsammans med deras legitima affärsintressen? Det verkar vara olagligt vad de gör men när du tar upp med FCA och andra tillsynsorgan verkar ingen bry sig. Elegros egen webbplats säger att handlare som använder deras plattform för illegalt spelande strider mot deras egna villkor och att de inte tjänar brittiska individer, men när du uppmärksammar dem på detta verkar de inte det minsta bekymrade!
Oh I see. That’s very frustrating, 8k is obviously a lot of money, I don’t have that much in card payments but most of mine are SEPA running into the tens of thousands also but with Pixeleum just £800. They didn’t say they’re no longer a payment processor to me but that ‘arrangements with other parties are beyond our concern.’ I had a similar response from Elegro (another Santeda merchant for those unfamiliar) recently too.
I’m not an expert at stuff like this but I just wonder how the business relationship exists between these merchants and the unlicensed gambling companies. Are they run by the same people or just take a commission from the miscoding of these transactions alongside their legitimate business interests? It does seem to be illegal what they’re doing but then when you raise with FCA and other regulatory bodies no one seems to care. Elegro’s own website says merchants using their platform for illegal gambling is against their own Terms and they don’t serve UK individuals but when you bring this to their attention they don’t seem in the slightest bit concerned!
Automatiskt översatt: