Jag har slängt iväg på min bank för ett bluffärende angående Santeda International BV
Jag har i princip hävdat att de inte är en legitim operatör. Jag har haft så många problem med dem när det gäller att hålla inne utbetalningar och i princip alla anledningar till varför de inte har en brittisk licens och därför inte borde ta emot kunder härifrån.
Min bank har sympati med mig, men som det ser ut vägrar de att återbetala mig om jag inte kan tillhandahålla fler bevis för att Santeda (eller när de fungerar som Donbet eller Goldenbet) målmedvetet ville lura kunder från början. De säger att de är en stor tjänst och verkar legitima och att det inte skiljer sig mycket från kundtvister från andra företag och inte en bluff. Jag håller uppenbarligen inte med.
Är det någon som har något de kan hjälpa mig med som visar att Santeda är ett bluffföretag? Vilket, återigen, är anledningen till att de inte bryr sig om att skaffa en brittisk licens för att följa reglerna och reglerna.
Min bank tror att Santeda/Donbet/Goldenbet har en legitim spellicens på Curacao. Är det så? Kan någon verifiera eftersom jag har sett några meddelanden som säger att det kan vara en falsk licens?
Och särskilt någon information från styrande organ om dem? Jag är säker på att jag såg något om att den australiensiska regeringen varnade kunder för Santeda.
Något om VD:n och den större verksamheten som helhet? I princip allt som någon har hittat som visar att de är ett bluffföretag.
Vänligen maila mig på om någon kan hjälpa.
I've been chipping away at my bank for a scam case in regards to Santeda International B.V.
I've basically argued they are not a legit operator. I've had so many problems with them in regards to withholding payouts and basically all the reasons why they don't have a UK license and therefore shouldn't take on customers from here.
My bank has sympathy with me but as it stands they are refusing to refund me unless I can provide more evidence that Santeda (or when they operate as Donbet or Goldenbet) purposefully set out to deceive customers from the getgo. They are saying that they are a big service and appear legit and it's not much different to customer disputes from other companies and not a scam. I obviously disagree.
Does anyone have anything they can help provide me with that shows Santeda are a scam company? Which, again, is why they don't bother to get a UK license to follow the rules and regs.
My bank believe Santeda/Donbet/Goldenbet have a legit gambling license in Curacao. Is that so? Can anyone verify as I've seen some messages saying it could be a fake license?
And particularly any info from governing bodies about them? I'm sure I saw something about the Australian government warning customers about Santeda.
Anything on the CEO and the larger operation as a whole? Basically anything anyone has found that shows they are scam company.
Please email me at lewisthenorth@gmail.com if anyone can help.
Automatiskt översatt: